english flag ENG

Stroški

Standardizirani stroški 


Stroški so odvisni od vrste dejavnikov. Za ilustracijo lahko navedemo primer 15-minutnega sklopa (okoli 100 postavk za vsakega respondenta) na končnem realiziranem vzorcu 1.000 respondentov iz 1KA panela (predhodno CDI panel), kjer je interni strošek za projekte znotraj FDV okoli 10,15 EUR na respondenta oziroma 0,68 EUR na minuto, kar torej znaša 10.150 EUR za celo anketo (sumarna stopnja odgovorov je 18 %).

V primeru daljše ankete se lahko stroški na minuto nekoliko znižajo, v primeru krajše pa zvišajo. Stroški se lahko znižajo v primeru, da se v enem panelnem valu kombinira vprašanja več naročnikov (npr. dve različni raziskavi po 10 min). Navedene cene se lahko znižajo in približajo interni ceni FDV, če naročnik plača stroške neposredno zunanjim podizvajalcem (npr. pošta, papir, boni).

Za zunanje naročnike, torej izven FDV, je strošek nekoliko višji: 15,10 EUR na respondenta (15.100 EUR). Navedena postavka (1,0 € / min) je v primerjavi s cenami v drugih državah zelo ugodna, saj stroški skoraj nikjer niso pod 1,0 EUR na minuto (glej npr. OPPA).

Navedene postavke so brez DDV in odražajo trenutno ceno in ne vključujejo dodatnih stroškov za kombiniran način anketiranja, temveč le za spletno anketiranje. Cene se lahko nenapovedano spremenijo zaradi različnih okoliščin (npr. zaradi spremembe cen poštnih storitev in materiala), zato je treba za vsako raziskavo pridobiti specifično ponudbo. 

V zgoraj navedene stroške je vključeno naslednje:

  • Osnoven pregled vprašalnika (preverjanje jezikovnih napak, pravilnosti postavljenih pogojev, testiranje trajanja in pravilnega delovanja ankete) brez popravkov - napake se zgolj posredujejo naročniku. Kot pomoč pri samoevalvaciji vprašalnika svetujemo pregled v skladu s checklisto.
  • integracija ankete v 1KA panel,
  • spletno anketiranje (brez kombiniranih načinov, npr. pisemskega anketiranja za neuporabnike interneta),
  • nagrade panelistom (privzeta nagrada je 5 EUR vnaprej),
  • komunikacija z naročniki in priprava ponudbe,
  • priprava vzorca in baze prejemnikov za vsak dopis in nagrade,
  • priprava besedila dopisov,
  • pošiljanje vabil (priprava kuvert z dopisi in boni ter dostava na pošto),
  • spremljanje stanja ankete medtem ko je aktivna,
  • stalna telefonska in e-mail podpora panelistom pri anketiranju,
  • komuniciranje z zunanjimi izvajalci (ponudniki bonov, pošta, ponudniki storitev - EPPS) za ponudbe ipd.
  • prevzemi in dostave (bonov, kuvert ipd.),
  • priprava končne baze podatkov (formati 1KA, Excel, SPSS),
  • osnovne kontrole kakovosti podatkov: odstranitev praznih anket, botov in prehitrih respondentov,
  • privzeto populacijsko uteževanje (če gre za splošno populacijo),
  • priprava standardnega metodološkega poročila o izvedbi,
  • izdelava standardnega sumarnika (univariatne analize),
  • izdelava analiz za standardne socio-demografske podskupine (bivariatne analize).

V primeru 15-minutne ankete na povsem novem verjetnostnem vzorcu, ki je izven panela 1KA (stopnja odgovorov je okoli 35 %), pa v navedenem specifičnem primeru (1.000 končnih respondentov) interni FDV stroški znašajo 27,5 EUR na respondenta oziroma 1,83 EUR na minuto (skupno okrog 27.500 EUR), za zunanje naročnike pa 40.9 EUR za minuto respondentovega časa (40.900 EUR).
V primeru 30-minutne ankete (kar je pri novih vzorcih načeloma mogoče) pa je cena na minuto 0,92 EUR.
 


 
Možnost brezplačne vključitve vprašanj

 

V primeru spremenljivk, ki so v vsebinskem (npr. raba digitalnih tehnologij) ali v metodološkem (npr. področja, kjer primerjave in validacije reprezentativnost 1KA panela še niso bile opravljene), je mogoče določena vprašanja ali sklop vključiti brezplačno, posebej, če obstajajo pri določenem valu proste kapacitete. 

 


 

Dodatne storitve 

Zgoraj navedeni standardizirani stroški, ki temeljijo na minuti respondentovega časa, ne vključujejo dodatnih storitev, ki so lahko predmet posebnega dogovora s 1KA panelom, saj se med anketami zelo razlikujejo:

  • dodatna vloga na SURS za potrebe raziskave,
  • vključitev kombiniranega načina anketiranja,
  • razvoj oziroma pomoč pri razvoju vprašalnika,
  • postavitev zaključenega vprašalnika v 1KA (na osnovi predloge v Wordu),
  • testiranje vprašalnika (glede na izbrani pristop k testiranju vprašalnika),
  • dodatni posegi v pripravo podatkov: urejanje in izločanje nekakovostnih enot,
  • napredne kontrole podatkov (bivariatne, multivariatne ter eksterne kontrole),
  • dodatne metodološke analize (npr. analiza neodgovorov, analiza časovnih značk),
  • vsebinske interpretacije in analize,
  • višanje stopnje sodelovanja (npr. večanje in razširjanje nagrad, dodatni opomniki),
  • splošno metodološko in statistično svetovanje,
  • izdelava standardnih analiz po podskupinah glede na dodatne podskupine, podane od naročnika,
  • dodatna prilagoditev orodja 1KA za potrebe naročnikovega vprašalnika.

Strošek dodatnih storitev temelji na dodatnih materialnih stroških in na ocenjeni oziroma dejanski porabi ur ter na siceršnjih tarifah CDI za področje anketiranja - glej cenik 1KA. Za projekte znotraj FDV so cene 15 % nižje.
 



Povpraševanje
 

Za več informacij nas kontaktirajte.
Koristno je, če pri tem pripravite naslednje informacije:

  • želen način anketiranja (spletno ali kombinirano),
  • želena velikost in sestava vzorca,
  • želen časovni okvir izvedbe raziskave,
  • navedbo, ali gre za enkratno ali ponavljajočo anketo,
  • osnutek vprašanj ali opis tematike.